CHIVAS REGAL EXTRA – CÂND VÂRSTA SE PIERDE ÎN FAȚA PROFITULUI

CHIVAS REGAL EXTRA – CÂND VÂRSTA SE PIERDE ÎN FAȚA PROFITULUI

În colțul roșu al ringului, frumosul concept Age Matters dezvoltat de Pernod Ricard în ultimii 4-5 ani se pregătește să fie făcut knock-out de No Age Statement, care produce un return of investment mai bun. Ultimii ani am admirat încăpățânarea celor de la Chivas de a fi un bastion al blended scotch-ului premium, cerbicie datorată mai mult ca sigur lui Colin Scott, simbolul fără de care Chivas Regal nu ar fi ceea ce este astăzi. Probabil că vârsta și în mod sigur calculele corporației și ale departamentului financiar l-au învins.

Competitorii au scos atât de multe sortimente fără o declarare a vârstei cu care fac prea mulți bani, încât se pare că în cele din urmă the age does not matter anymore nici pentru Chivas Regal, cei care au inventat conceptul.
Utimii trei ani mi i-am petrecut vorbind oamenilor despre pasiunea pentru whisky și mai ales despre faptul că vârsta contează. Chivas Regal era exemplul meu preferat când era vorba despre sortimentele disponibile: 12, 18 și 25 de ani vechime, exact așa cum trebuie să fie lucrurile, care se fac bine de peste 200 de ani.

Chivas Brothers a anunțat săptămâna trecută lansarea după 7 ani a unui nou produs menit să rămână pe lista de sortimente permanente, este vorba despre Chivas Regal Extra. Am sperat să fie doar o versiune trecătoare pentru travel retail, dar nu a fost să fie.
Învechit în butoaie de ex-sherry oloroso, noul blend este  un tribut adus către James și John Chivas  și este un no age statement, adică un whisky ce are trei ani vechime. Și când te gândești că cei doi frați au pus prima dată eticheta cu numele de Chivas Regal în anul 1909 pe un blend scotch învechit vreme de 25 de ani cu care au uimit lumea întreagă, te întrebi dacă nu cumva Colin Scott și-a pierdut mințile la bătrânețe.

Cu Chivas Regal Extra, poziționat de către comunicatul de presă ca fiind între cel de 12 ani și cel de 18 ani vechime, chiar dacă are doar 3 ani, adică a new level of luxury, Chivas a reușit doar să devină încă un blend de pe raftul de jos al supermarket-ului, acolo unde se fac de fapt banii adevărați.

CHIVAS REGAL EXTRA

FOTO: thewhiskybusiness.com

About Tudor Balteanu

De formație istoric dar și public speaker, mi-am distilat pasiunea pentru whisky împreună cu dorința de a sorbi din cunoștințele industriei, tocmai pentru a deveni primul whisky writer din sud-estul Europei în slujba distilatului cu rădăcini celtice: uisge beatha.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>