DIAGEO RELANSEAZĂ MORTLACH – SAU CUM SĂ JIGNEȘTI PASIONAȚII DE WHISKY DIN LUMEA ÎNTREAGĂ

DIAGEO RELANSEAZĂ MORTLACH – SAU CUM SĂ JIGNEȘTI PASIONAȚII DE WHISKY DIN LUMEA ÎNTREAGĂ

Diageo relansează un brand de single malt scotch whisky de mult apus. Cam așa trebuia să sune știrea apărută acum câteva zile pe mai toate canalele din industrie. Dar o privire mai atent aruncată asupra acestui fenomen de marketing ne face să ne întrebăm dacă nu cumva Diageo crede că noi pasionații de whisky suntem cel puțin proști dacă nu retardați.
Să vă explic de ce. Sortimentele de Mortlach sunt Rare Old, Special Strength, 18 YO și 25 YO. Surpriza vine din formatul îmbutelierilor, care în mod surprinzător sunt la 500 ml. Asta nu ar fi nimic dacă nu am vedea prețurile. Țin să vă reamintesc că primele două sortimente propuse sunt fără o declarare a vârstei, iar prețurile pentru ele sunt 55£ și 77£. Dacă ajungem la sortimentele de 18 ani, acestea au un preț recomandat de…180£, iar cel de 25 de ani de 600£.

mortlach_rare-old

Doar o simplă privire aruncată în grădina altor pasionați de marketing de la Dalmore mai poate concura astfel de prețuri, însă măcar acolo poți să te apropi de o sticlă de 12 ani vechime dacă chiar îți dorești. Dar ne-a scăpat din vedere faptul că prețurile propuse de Diageo sunt pentru îmbutelieri de 500 ml. Dacă facem exercițiul de a le calcula la cantitatea standard de 700 ml, rezultatul este de-a dreptul jignitor, reușind să-i depășească cu mult și pe deja cunoscuții marketieri The Macallan, sau Glenmorangie.
Astfel că Mortlach Rare Old ar costa 77£ și este cel mai scump entry level comercializat la ora actuală în lume, restul prețurilor frizând ridicolul, 252£ pentru un whisky de 18 ani și 840£ pentru cel de 25 de ani vechime. La banii aceștia veți primi într-adevăr niște decantoare extravagante din cristal și metal. Nick Morgan de la Diageo a declarat că Mortlach va redefini ideea de lux din industria single malt-ului. Atunci Dalmore, Macallan, Glenmorangie oare cu ce se vor mai ocupa acum că whisky-ul cunoscut doar printre whisky geeks a devenit peste noapte noua emblemă a luxului?

mortlach_18yo

Dacă totuși sunteți pasionați de experimentele de marketing de acest gen ar trebui știut că distribuirea acestor sortimente se va face cu mare grijă inițial la Londra, apoi la Berlin, Taipei, Shanghai, Beijing, Hong Kong, Singapore, ultimii din listă fiind dispuși oricum să plătească oricât indiferent de ce se găsește în sticlă atâta vreme cât arată sclipitor.

FOTO: whiskyintelligence.com

About Tudor Balteanu

De formație istoric dar și public speaker, mi-am distilat pasiunea pentru whisky împreună cu dorința de a sorbi din cunoștințele industriei, tocmai pentru a deveni primul whisky writer din sud-estul Europei în slujba distilatului cu rădăcini celtice: uisge beatha.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>